فیلم آموزش مجازی MSA قسمت مقدمه

9 / 10
از 92 کاربر
بازگشت به لیست مطالب دانلود| شنبه 23 اسفند 1399 در ساعت 19 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

MSA چیست؟

مخفف Measurement system Analysis می باشد
که به معنی تجزیه و تحلیل سیستم اندازه گیری است.

مطابق توافق با پدیدآورنده اثر، این مجموعه از طریق این سایت ارائه میگردد.

این قسمت فیلم آموزشی

مقدمه ای بر تجزیه وتحلیل سیستم اندازه گیری MSA می باشد

این دوره آموزشی مطابق توافق با پدید آورنده اثر  از طریق این سایت ارایه میشود


MSAیکی از کاربردی ترین مباحث مهندسی صنایع در حوزه کیفیت می باشد که در سال های اخیر توجه ویژه ای به آن در صنعت شده است و آشنایی با آن می تواند کمک شایانی برای ورود به بازار کار مهندسی صنایع باشد.
به طور کلی یکی از جنبه های مهم طراحی آزمایشات(DOE)داشتن سیستم اندازه گیری کارا برای جمع اوری اطلاعات است.یک سیستم اندازه گیری مجموعه ای از رویه ها،اندازه گیری ها و کاربرانی است که این انداره گیری ها را انجام می دهند.
تجزیه و تحلیل سیستم های اندازه گیری برای ازریابی ظرفیت سیستم اندازه گیری از طریق ویژگی های آماری مربوطه استفاده می شود.
تجزیه و تحلیل سیستم های اندازه گیری (MSA) یکی از مراحل برنامه ریزی برای اجرای فرایند کنترل آماری (SPC)، طراحی آزمایش ها (DOE) و … می باشد چرا که اگر ابزارهای مورد استفاده در کنترل یا تنظیم فرایند، داده هایی با نوسانات بسیار زیاد تولید کنند به سادگی به نتایج حاصل نمی توان استناد کرد. این نوسانات می تواند ناشی از تأثیر سیستم اندازه گیری، اپراتور اندازه گیر و روش اندازه گیری باشد. اما MSA به لطف نرم افزار تخصصی آن یعنی Minitab از دو طریق صحت (خطای میانگین) و دقت (خطای پراکندگی) به بررسی این نوسانات می پردازد. ما در این دوره آموزشی  با بهره گیری از بهترین تکنیک های مؤثر یادگیری علاوه بر آموزش روش های طولانی سنتی بعنوان مبنای یادگیری عمیق، به آموزش مباحث MSA می پردازیم. از دیگر مزایای این دوره می توان کار با نرم افزار Minitab برای اجرای MSA اشاره کرد.همچنین در این دوره نکات کاربردی کار با نرم افزار Minitab نیز آموزش داده میشود
داده های حاصل از اندازه گیری، امروز بیش از هر زمان دیگری مورد کاربرد دارند. برای مثال، امروزه حدود کنترل آماری یک فرایند با داده های حاصل از اندازه گیری (و یا آمارهایی که از آنها استخراج می شود) مقایسه می گردند و تعیین می شود که آیا فرایند به تنظیم (هایی) نیاز دارد یا خیر.

استفاده دیگری که از داده های حاصل از اندازه گیری صورت می گیرد، بررسی وجود و یا عدم وجود رابطه بین دو متغیر است. برای مثال، ممکن است در یک فرایند تولید لازم باشد بدانیم که آیا بین بعد خاصی از قطعه تولیدی و درجه حرارت پلاستیک تزریقی، رابطه ای وجود دارد یا خیر. وجود یا عدم وجود چنین رابطه ای را با استفاده از یک روش آماری بنام “رگرسیون” می توان مورد بررسی قرار داد.

مطالعاتی از این دست، مصادیقی از موضوعی هستند که دکتر دمینگ آن را مطالعه تحلیلی می نامد.

مطالعه تحلیلی، مطالعه ای است که به شناسائی علت هایی می پردازد که بر روی فرایند تأثیر می گذارند.

مطالعات تحلیلی از جمله مهمترین کاربردهای داده های اندازه گیری هستند، چرا که به بهترین نحوی به درک بهتر فرایند کمک می کنند.

مزایای حاصله از یک چنین روش مبتنی بر داده ای، به طرز گسترده ای به کیفیت داده های اندازه گیری بستگی دارد. چنانچه کیفیت داده ها پایین باشد، مزایای استفاده از چنین روشی نیز پایین خواهد بود. به عکس هرچه کیفیت داده ها بالاتر باشد، مزایای استفاده از این روش بالاتر خواهد بود.

یکی از متداولترین دلایل وجود داده های با کیفیت پایین وجود نوسان های بسیار در داده ها است. بسیاری از این نوسانات به دلیل تأثیرات متقابلی است که بین سیستم اندازه گیری و محیط پیرامون آن وجود دارد.

چنانچه این تأثیرات باعث به وجود آمدن نوسانات بسیار زیادی شود، ممکن است کیفیت داده ها آن قدر پایین باشد، که عملاً استفاده ای نداشته باشند.

به عنوان مثال، یک دستگاه اندازه گیری با نوسانات فراوان، برای تجزیه و تحلیل یک فرایند تولیدی مناسب نیست، چرا که ممکن است نوسانات سیستم اندازه گیری حتی نوسانات فرایند تولید را تحت الشعاع قرار دهد.

عمده کار مدیریت یک سیستم اندازه گیری معطوف به نظارت و کنترل نوسانات می باشد. چنانچه کیفیت داده های یک سیستم اندازه گیری قابل قبول نباشد، آنگاه چاره ای جز بهبود آن وجود ندارد. این امر بیشتر از آنکه به معنای بهبود خود داده ها باشد به معنای بهبود سیستم اندازه گیری است.

تجزیه و تحلیل سیستم های اندازه گیری (MSA) یکی از مراحل برنامه ریزی برای اجرای فرایند کنترل آماری (SPC)، طراحی آزمایش ها (DOE) و … می باشد چرا که اگر ابزارهای مورد استفاده در کنترل یا تنظیم فرایند، داده هایی با نوسانات بسیار زیاد تولید کنند به سادگی به نتایج حاصل نمی توان استناد کرد. این نوسانات می تواند ناشی از تأثیر سیستم اندازه گیری، اپراتور اندازه گیر و روش اندازه گیری باشد. اما MSA به لطف نرم افزار تخصصی آن یعنی Minitab از دو طریق صحت (خطای میانگین) و دقت (خطای پراکندگی) به بررسی این نوسانات می پردازد.

ما در این ویدئوی آموزشی می خواهیم با بهره گیری از بهترین تکنیک های مؤثر یادگیری و حذف روش های سنتی طولانی، به آموزش مباحث MSA بپردازیم. از دیگر مزایای این دوره می توان کار با نرم افزار Minitab برای اجرای MSA اشاره کرد.

مدت زمان این دوره حدود۸۰۰ دقیقه فیلم آموزشی میباشد که معادل ۳۲ ساعت کلاس حضوری مطالب ارایه شده است.
مدرس این دوره دربسیاری از شرکتهای بزرگ و مطرح کشور (خودرویی وغیر خودرویی) و همچنین در مراکز آموزشی معتبر بین المللی این دوره ها را آموزش می دهد.

 

آموزش مجازی تجزیه وتحیلی سیستم اندازه گیری MSA

شامل:

1- مقدمه ای بر تجزیه وتحلیل سیستم اندازه گیری
2- تئوری و عملی تهیه MSA PLAN

3-پیش بررسی قبل از اجرای MSA
4- مفاهیم دقت وصحت سیستم اندازه گیری
5- بایاس ( تمایل سیستم اندازه گیری ) ،شامل؛ مقدمه ، محاسبات کلاسیک ، محاسبه با نرم افزار مینی تب، تحلیل نتایج وقوانین تصمیم گیری
6- خطی بودن ( تمایل در گستره اندازه گیری ) ،  شامل: مقدمه ، محاسبات کلاسیک ، محاسبه با نرم افزار مینی تب ،تحلیل نتایج وقوانین تصمیم گیری
7- توانایی سیستم اندازه گیری ( Cg, Cgk) شامل ؛ مقدمه ، محاسبه با نرم افزار مینی تب تحلیل نتایج ، تصمیم گیری
8-  دقت سیستم اندازه گیری (R  &R) شامل:مباحث تئوری تشریح جداول تعداد نمونه ودفعات تکرار .... تکرارپذیری، تفکیک پذیری ،  نمودار دامنه و میانگین ، تفکیک پذیری ،  محاسبات کلاسیک ، قوانین تصمیم گیری ، محاسبه با نرم افزار مینی تب ،  تحلیل نتایج خروجی نرم افزار مینی تب .....
9- نمودار ثبات ، مفاهیم وتئوری ، محاسبات کلاسیک ، قوانین تصمیم گیری ، محاسبه با نرم افزار مینی تب و تحلیل نتایج ونمودارهای خروجی مینی تب
10- آموزش نکات مینی تب

این قسمت فیلم آموزشی

مقدمه ای بر تجزیه وتحلیل سیستم اندازه گیری MSA می باشد

جهت استفاده از فایل ابتدا آن را از حالت فشرده خارج کنید. در صورت نداشتن برنامه Winrar آن را از اینجا دانلود کنید.

 

برای تهیه این فایل اینجا کلیک کنید

 

دانلود فایل

 

رایگان
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :